מאז המצאת הצילום, בסוף המאה ה-19, השתחרר ההדפס האמנותי מן הצורך לשעתק יצירות אמנות ידועות. פעולת השעתוק הפכה, במידה רבה, מאתגר טכני לאתגר מושגי. כעת, חופשי מן הצורך בשעתוק טכני או ידני, כפי שהגדיר וולטר בנימין, נתפש העיסוק ביצירות מופת כפעולה מתמשכת של מטמורפוזה, המערבת בין ראיה, תודעה ואתגר טכני.
העבודות בתערוכה חושפות היבטים שונים ביחס שבין מקור והעתק, כפי שהם באים לביטוי בהדפס אמנותי בישראל. החל מהעתק של יצירות אמנות אל מדיום ההדפס ועד להיבטים פוסט-מודרנים ביחס אל הדימוי האמנותי.
סדנת ההדפס ירושלים | רח' שבטי ישראל 38 (פינת הנביאים), ירושלים | שעות פתיחה: א'-ה' 15:00-08:00 (בימי שישי ובזמנים אחרים בתיאום מראש)