תערוכות

רבדים של זהות II – עבודות של אמני הדפס אמריקאים עכשוויים

אמנים משתתפים: אמנדה מירס, אן ג'ונסטון-שוסטר, אריק גולדברג, ביל סלזילו, ג'ונתן קרטדג', ג'יין ג'קסון, ג'ן-קלר גאווארן, ג'נט בדגר, דוד אייברי, דונלד פרסט, דיאן מקלאוד, הולי ג'רגר, טוני לזורקו, ליז וולף, לילי ארב, לין ג'ונסון, מאשה שוויצר, מיילס לואיס, מישל רוזיק, מלינדה סמית' אלטשולר, סוזן גזונדהייט, סילביה טיילור, פולי מיטשל, פיליפ לייבר, קארן באטלר, קארן וולף, קווין פרנסיס, קטי ווייס, קטי מגי, קלסי סטפנסון, קרל קריסטיאן לוי, קתרין באטלר, רוברט קרייטון, רות וייסברג, ריצארד סלואט, שירלי ברנשטיין, שריל רוג'רס

אוצרת: דונה סטיין

פתיחה
18 בדצמבר 2014

מושג הזהות הוא הפכפך, גמיש, ומופשט. בשיח הפסיכולוגי והסוציולוגי, מושג זה מתייחס לאותם מרכיבים המעצבים את חוויית האני הייחודי של האדם ואת הקשריה הקולקטיביים של חוויה זו, כגון זהות תרבותית או לאומית או השתייכות לקבוצה מסוימת. רבדים של זהות, המוגדרים במידה רבה על ידי תהליכי הגילוי והמחויבויות שמפתחים אנשים שונים, מעצבים את האופן שבו היחיד מתייחס לסביבתו החברתית והטבעית, תוך שהם חושפים את חמקמקותו של מושג זה.

התערוכה "רבדים של זהות (II) " נוצרה בתגובה לתערוכה מעוררת המחשבה "רבדים של זהות (I)", שכללה עבודות מאת 17 אמנים ישראלים העובדים בסדנת ההדפס בירושלים ונערכה בשנת 2013 בחלל התצוגה של הגלריה Los Angeles Print Space. התערוכה הנוכחית, שמשתתפיה נבחרו על ידי חבר שופטים, הוצגה במהלך חודש אוגוסט שעבר בגלריה Arena 1 שבסנטה מוניקה, קליפורניה, לפני הגעתה לסדנת ההדפס בירושלים. 111 אמנים מרחבי ארצות הברית הגישו כל אחד לחבר השופטים לא יותר משלושה הדפסים על נייר בגודל שלא עלה על כ 70×91 ס"מ. מתוך 57 האמנים שנבחרו להשתתף בתערוכה, שישה אמנים חברים באגודת ההדפס של לוס אנג'לס (LAPS) ובאגודת האמנים היהודים של לוס אנג'לס (JAI).

התערוכה מציגה 64 עבודות גרפיות מקוריות העושות שימוש במגוון של טכניקות הדפס מסורתיות כגון דפוס שקע, דפוס אבן, חיתוך עץ, חיתוך לינול, קולוגרף וסריגרף, כמו גם מונוטייפ וסיאנוטייפ. אמנים רבים כללו בעבודותיהם גם דימויים צילומיים.

המודעות לעצמי ביחס לאחר, לעולם הרעיונות, ולטבע משתקפת באופי המרובד של טכניקות ההדפס הבאות לידי ביטוי בעבודות אלו. ניתן להצביע על מספר נושאים כלליים החוזרים בעבודות – וביניהם ההיסטוריה של היהודים, ארכיטקטורה, טבע דומם, נוף, דיוקן, וקומפוזיציות מופשטות. התוצאה היא תערוכה עשירה מבחינה תכנית ועכשווית מבחינת השימוש במדיומים שונים, תוך התייחסות להיסטוריה של ההדפס.

להמשך קריאה